Monday 9 April 2012

Andai Aku.....



Andai aku sekuntum bunga
Akan aku tebarkan kewangian ku mengilingi mu
Agar harumnya sentiasa disisi mu


     Andai aku angin yang bertiup
     Akan aku hembus segala kedukaan mu
     Agar takkan terlihat air mata yang gugur dipipi mu


Andai aku segumpal awan
Akan aku payungi diri mu
Agar tak terpanah dek terik mentari


     Andai aku pelangi yang indah
     Akan aku warnai seluruh hidup mu
     Agar senyuman sentiasa terukir di bibir yang manis itu


Andai aku lautan yang luas
Akan aku anyam buih-buih ombak jadi ranjang tidurmu
Agar tidur mu sentiasa dibuai mimpi nan indah


     Tapi apa kan daya
     Aku hanya insan yang tak sempurna
     Sentiasa ada khilaf dalam penilaian

Tp aku ada sekeping hati yang ikhlas
Yang sanggup aku persembahkan kepada mu
Agar menjadi peneman untuk mu kala diri mu dilanda kesunyian dan kerinduan


aku yang terlalu merindui mu
RR

No comments:

Post a Comment