Wednesday 23 May 2012

Indah Dari Mu Sahabat





Assalamualaikum
Sedang enak menguli tepung untuk dibuat karipap di sore hari,telefon berbunyi menandakan ada pesanan yang masuk
bila dibaca,seorang sahabat memberi tahu ada seorang sahabat seperjuangan dimenara gading telah kembali menghadap illahi
antara percaya dan tidak,teman yang sangat ceria dikatakan mengidap barah hati dah telah kembali ke rahmatullah
bila diperiksa lama sosial teman berkenaan,ternyata berita itu benar
Ya Allah,sungguh aku tak percaya



kawan seperjuangan,kawan rapat aku telah kembali mengadap illahi
aku terkedu,terdiam tanpa terkata apa2
seolah2 pertemuan antara aku dan dia baru bermula semalam
segala kenangan,gurau senda,tangis tawa,usik mengusik kembali berlegar dalam kepala

indahnya kenangan yang telah kau bagi kepada ku
saat ku jatuh,kau ada disamping ku


ingat tak masa kita mula2 kenal..menjalan program orentasi bersama
aku dengan kau bertegang leher menegakkan pendapat masing2 ketika itu
saat di kolej
kau dan aku sering dilihat bersama..ke kolej berdua
membuat nakal dalam dewan kuliah
berkongsi rasa hati yang sama
surat yang kau titipkan kepada aku meluahkan isi hati kau masih kemas aku simpan


masa cuti,kau dan aku ke kuala lumpur
kau mengajar aku tantang cahaya gemilang kota metropolitan ini
indahnya saat itu
aku seperti tidak pernah puas
bila ada dugaan melanda,kau tak putus asa
kita sama2 memanjat tangga menara itu demi menuntut hak kita semula


namun takdir kita tertulis berbeza
kau dengan haluan kau,aku dengan haluan aku
walaupun kita bersama dikota besar ini,kita seakan terpisah jauh
mungkin masa dan tuntutan hidup membuat kita alpa dengan kerjaya masing2


namun ada satu hari kau mengajak aku untuk berjumpa
McD mid valley menjadi saksi pertemuan kita
happynya kita kala itu
segala kenangan tersingkap kembali
segala senyum tawa sentiasa terukir di bibir
tapi kau tak membuka cerita tentang derita yang kau tanggung kepada aku
bila aku dapat tahu,aku mmg terkilan
tp mungkin ada sebab yang hanya kau saja yang tahu
itu lah kali terakhir aku berjumpa kau dan mendengar khabar dari kau
hingga la hari ini aku mendapat khabar yang kau telah tiada


indahnya pertemuan itu,pahitnya perpisah ini
sahabat,sesungguhnya Allah menyanyangi kau lebih dari kami
semadi la dengan aman kau disana
kami pasti akn menyusul engkau suatu hari nanti
Al-Fatihah buat saudara MOHD NORZAIDI IDRUS


iklas dari sahabatmu
JA'E

2 comments:

  1. semoga arwah ditempatkan dikalangan yang beriman. semua yang bernyawa pasti akan kembalai kepadanya..Al-fatihah kpada rakan2 yang telah kembali ke pangkuan illahi.

    ReplyDelete